:

Бізнес очікують зміни щодо реєстрації розрахункових операцій

Державна фіскальна служба продовжує вживати заходи для покращення умов ведення бізнесу з одночасним створенням умов для його прозорості. Черговим етапом стало впровадження пілотного проекту електронної системи – «Електронний чек».

Сутність новітньої моделі полягає у впровадженні альтернативного технологічного рішення для реєстрації розрахункових операцій в сфері торгівлі без застосування традиційних РРО.

Програма «Електронний чек» має суттєві переваги:

-           система може бути встановлена на будь-який пристрій – персональний комп’ютер, планшет чи смартфон;

-           вона доступна, безкоштовна та може бути інтегрована з іншими системами ДФС і бухгалтерськими програмами;

-           має найвищий ступінь захисту і працює цілодобово.

Крім того, застосування такої моделі на практиці позбавляє необхідності друкувати паперові чеки.

Фіскальний чек громадяни зможуть перевірити у відкритій частині Електронного кабінету (електронного сервісу ДФС, розміщеного на офіційному веб-сайті контролюючого органу). 

 Система «Електронний чек» - не тільки зручна і економна для підприємців, але й дозволить підвищити ефективність контролю за розрахунковими операціями та оперативно виявляти факти порушень при здійсненні таких операцій, а також зменшить обсяги тіньового обігу товарів, зокрема, підакцизних.

 

Вчасно сплатіть податки!

Податковий календар на 30 липня 2018 року

30 липня 2018 року - останній день сплати:

- плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за червень 2018 року;

- податку на додану вартість за червень 2018 року;

- рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України за червень 2018 року;

- єдиного податку платниками четвертої групи за ІІ квартал 2018 року;

- податку на доходи фізичних осіб з нарахованого, але не виплаченого доходу за червень 2018 року;

- військового збору з нарахованого, але не виплаченого доходу за червень 2018 року;

- акцизного податку за червень 2018 року (доплати у разі потреби) податкового зобов’язання з акцизного податку на тютюнові вироби, розрахованого з урахуванням авансових платежів, здійснених при придбанні марок акцизного податку.

 

Зміни у Порядку обліку платників ЄСВ

08 червня 2018 року набрав чинності наказ МФУ від 29.03.2018 № 393 "Про затвердження Змін до «Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".

Так, наказом №393, визначено форму заяви про взяття на облік платника єдиного внеску (члена фермерського господарства) (форма N 12-ЄСВ).

Також визначено, що у разі внесення змін до даних, що вказуються у повідомленні за формою № 2-ЄСВ (найменування, прізвище, ім'я, по батькові, місцезнаходження, місце проживання платника єдиного внеску, контролюючого органу, в якому платник єдиного внеску перебуває на обліку тощо) повідомлення за формою N 2-ЄСВ підлягає заміні у контролюючому органі.

Для отримання нового повідомлення платник єдиного внеску подає до контролюючого органу заяву із зазначенням причин заміни та старе повідомлення.

Контролюючий орган протягом двох робочих днів після такого звернення видає (надсилає) платнику єдиного внеску нове повідомлення.

У такому самому порядку видається нове повідомлення замість зіпсованого чи втраченого.

Крім цього, установлено, що відокремлений підрозділ іноземної компанії, організації включений до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України та при цьому не перебуває на обліку у відповідному контролюючому органі, таким органом вживаються заходи щодо подання таким підрозділом документів для взяття на облік платником єдиного внеску і такий платник обліковується в контролюючому органі з ознакою "платник не подав заяви для взяття на облік».

Наказ набирає чинності через 10 днів з дня його офіційного опублікування (опублікований в «Офіційному віснику України 29.05.2018 N  41).

 

Путівки на відпочинок за рахунок профспілки. Особливості оподаткування податком на доходи фізичних осіб.

З метою оподаткування податком на доходи фізичних осіб, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку-фізичної особи не включається вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, у тому числі на реабілітацію інвалідів, на території України платника податку та/або його дітей віком до 18 років, які надаються йому безоплатно або із знижкою (у розмірі такої знижки) професійною спілкою, до якої зараховуються профспілкові внески платника податку - члена такої професійної спілки, створеної відповідно до законодавства України.

Зазначена норма поширюється на платників податків, які отримують путівки виключно від професійної спілки, до якої зараховуються профспілкові внески платника податку - члена такої професійної спілки.

Вартість безоплатної або із знижкою (у розмірі такої знижки) профспілкової путівки, яка надається платнику податків на оздоровлення членів сім'ї віком після 18 років, або не членів такої профспілкової організації оподатковується податком на доходи фізичних осіб  за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5%.

Сімейна профспілкова путівка надана платнику податків, до якої включається і вартість оздоровлення членів сім'ї після 18 років або не членів такої профспілкової організації, оподатковується у розмірі частини отриманого доходу на оздоровлення таких членів сім'ї.

В податковому розрахунку за формою №1ДФ вартість наданих профспілковою організацією путівок  відображається за ознакою доходу "156".

Зазначена норма передбачена п.п. 165.1.35 ст. 165 Податкового  кодексу України.

 

Поліпшили об’єкт оренди. Як оподатковувати такі витрати податком на додану вартість?

Об’єктом оподаткування ПДВ є операції, зокрема, з постачання товарів, у тому числі операції з безоплатної передачі, та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Постачання товарів/послуг включає також безоплатну передачу майна та постачання послуг іншій особі на безоплатній основі.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов’язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв’язку, ПДВ та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб’єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

Для операцій з постачання товарів/послуг база оподаткування не може бути нижче ціни їх придбання.

Якщо витрати на поліпшення об’єкта оренди проведено за згодою орендодавця та не компенсовано орендарю, то при поверненні об’єкта оренди вартість поліпшення вважається безоплатно наданою послугою.

Як наслідок, така вартість поліпшення підлягає оподаткуванню ПДВ за ставкою 20%, виходячи з ціни придбання товарів/послуг, використаних для такого поліпшення.

Якщо між орендодавцем та орендарем укладено окремі договори про надання орендодавцем компенсації витрат орендаря на поліпшення об’єкта оренди, то суми коштів, сплачених (відшкодованих, компенсованих) за такими договорами, є окремою операцією з надання послуги з поліпшення основних фондів.

В такому випадку, така компенсація витрат на поліпшення основних фондів  визначається як окремий об’єкт оподаткування ПДВ, та підлягає оподаткуванню за ставкою 20%.

Зазначена норма передбачена п.п. 14.1.185; п.п. 14.1.191 ст. 14;  п. 185.1 ст. 185, п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу.

 

Фізична особа отримала дохід не від податкового агента. Коли необхідно сплатити військовий збір з такого доходу?

Особою, яка не є податковим агентом, вважається нерезидент або фізична особа, яка не має статусу суб’єкта підприємницької діяльності або не є особою, яка перебуває на обліку у контролюючих органах як особа, що провадить незалежну професійну діяльність.

Платниками військового збору є, зокрема, фізична особа - резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні.

Об’єктом оподаткування військовим збором є, зокрема, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

Нарахування, утримання та сплата (перерахування) військового збору до бюджету здійснюється у порядку, встановленому для податку на доходи фізичних осіб, за ставкою 1,5 % від об’єкта оподаткування.

Платник податку, що отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, та іноземні доходи, зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів.

Декларація за формою, затвердженою наказом МФУ від 02.10.15 №859 (у редакції від 06.06.2017 №556), подається фізичною особою до фіскального органу за місцем реєстрації  до 1 травня року, що настає за звітним.

Фізична особа зобов’язана самостійно до 01 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею податковій декларації.

Отже, фізична особа, що отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом зобов’язана самостійно до 01 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму військового збору, зазначену в поданій нею податковій декларації, подання якої є обов’язковою.

Зазначена норма передбачена п.п. 1.1 - 1.4 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX;  п.п. 168.2.1,  п.п. 168.2.2  ст. 168, п. 179.7 ст. 179 Податкового кодексу.

 

Якщо податкова накладна складена до 01.01.2017, у розрахунку коригування до неї зазначається код товару згідно з УКТ ЗЕД / код послуги згідно з ДКПП

З 01 січня 2017 року при складанні податкової накладної  заповнюється код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП).

При здійсненні платниками ПДВ, починаючи з 1 січня 2017 року операцій з постачання товарів у податковій накладній в обов'язковому порядку зазначається код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних і імпортних товарів - 10 знаків, для інших товарів - не менше 4 знаків).

Ці зміни стосуються також і розрахунків коригування до податкових накладних, які складаються з 1 січня 2017 року, незалежно від дати складання податкових накладних (до 1 січня 2017 року чи після цієї дати), до яких складаються такі розрахунки коригування.

Отже, у розрахунку коригування до податкової накладної, складеної до 01.01.2017, в обов’язковому порядку зазначається код товару згідно з УКТ ЗЕД/код послуги згідно з ДКПП, чинний на час складання таких розрахунків коригування.

Коди товарів згідно з УКТ ЗЕД затверджено Законом України від 19.09.2013 № 584-УІІ «Про Митний тариф України».

Коди послуг згідно з ДКПП визначені у ДКПП (ДК 016:2010), затвердженому наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 № 457.

При цьому, у разі складання податкових накладних не за операціями з постачання товарів/послуг, а з метою нарахування податкових зобов'язань відповідно до п. 198.5 ст. 198 та ст. 199 Податкового кодексу (за товарами/послугами, необоротними активами, під час придбання або виготовлення яких суми ПДВ були включені до складу податкового кредиту, у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для використання чи починають використовуватися в неоподатковуваних операціях), код товару згідно з УКТ ЗЕД, а для послуг - код послуги згідно з ДКПП, не зазначаються.

Зазначена норма передбачена п.п. 201.1 "і"  ст. 201 Податкового кодексу.

 

Як сплачувати єдиний внесок новоствореним підприємцем - платником єдиного податку 3-ї групи?

Зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату податку на додану вартість, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.

Для підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування нараховується на суми, що визначаються такими платниками самостійно для себе, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску.

При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Отже, для новостворених суб’єктів господарювання, які протягом 10 календарних днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку третьої групи, перший звітний період починається з першого числа місяця, в якому відбулася державна реєстрація, та база нарахування єдиного внеску за цей місяць для них визначається у розмірі, визначеному такими платниками самостійно, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску.

При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (в 2018 році – 819 грн. 06 коп.).

Зазначена норма визначена п.п. 298.1.2 ст. 298 Податкового кодексу та п. 3 частини першої ст. 7 Закону України від 08.07.2010  № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

 

У яких випадках при використанні РРО, необхідно подавати Звіт за формою № ЗВР-1?

Суб'єкти господарювання, які використовують РРО, повинні подавати до органів державної податкової служби по дротових або бездротових каналах зв'язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам'яті РРО або в пам'яті модемів, які до них приєднані.

Отже, якщо при проведенні готівкових розрахунків використовуються РРО, що подають до фіскальних органів по дротових або бездротових каналах зв'язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, то подавати звіт за формою N ЗВР-1,  не потрібно.

Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосовуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов’язані подавати до контролюючих органів звітність, пов’язану із застосуванням РРО та розрахункових книжок (РК), не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця у разі, якщо не передбачено подання інформації по дротових або бездротових каналах зв’язку.

Використання книги обліку розрахункових операцій (КОРО), зареєстрованої на РРО, передбачає, зокрема, у разі виходу з ладу РРО чи відключення електроенергії здійснення записів за обліком розрахункових квитанцій.

Звітність, пов’язана з використанням розрахункових квитанцій, подається у складі:

- Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) (форма № ЗВР-1),

 - Довідки про використані розрахункові книжки (додаток до «Порядку подання звітності, пов’язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок)», затвердженого наказом МФУ від 21.01.2016 № 13).

Отже, на період виходу з ладу РРО або у разі тимчасового відключення електроенергії, коли використовувалась розрахункова книжка, суб’єкти господарювання подають до контролюючих органів Звіт за формою № ЗВР-1; Довідку про використані розрахункові книжки у разі використання розрахункових квитанцій.

Зазначена норма передбачена  п. 7 ст. 3 Закону України від 06.07.1995  № 265/95 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»; п. 6 глави 4 розд. II «Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій», затвердженого наказом МФУ від 14.06.2016 № 547; п.3, п.4 «Порядку подання звітності, пов'язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок)», затвердженого наказом  МФУ  від 21.01.2016  № 13.

 

Податковий агент нараховує дохід, але не виплачує. Коли до бюджету перераховується військовий збір?

Нарахування, утримання та сплата (перерахування) військового збору до бюджету здійснюється у порядку, встановленому ст. 168 Податкового кодексу для податку на доходи фізичних осіб за ставкою 1,5% від об’єкта оподаткування.

Якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені для місячного податкового періоду. Тобто не пізніше 30 календарних днів, наступних за місяцем нарахування доходу.

Отже, якщо податковий агент нараховує, але не виплачує платнику податку дохід, то військовий збір, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом не пізніше 30 календарних днів, наступних за місяцем нарахування доходу.

Зазначена норма передбачена п.п. 168.1.5 ст. 168; п.п. 1.4 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX Податкового кодексу.

 

Переобладнали транспортний засіб: скористайтесь податковою знижкою!

Пологівська ОДПІ нагадує, що відповідно до пп. 166.3.7 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку на доходи фізичних осіб (далі – платник податку) має право включити до податкової знижки витрати у вигляді суми коштів, сплачених ним у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива.

Згідно з пп. 166.1.2 п. 166.1 ст. 166 ПКУ підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація), яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання) (пп.166.2.1 п. 166.1 ст. 166 ПКУ).

Отже, громадяни, які мають право на податкову знижку за минулий рік, можуть подати декларацію про майновий стан і доходи по 31 грудня 2018 року (включно).

Важливо! Громадянам, які задекларували доходи за 2017 рік, сплатити зобов’язання, визначені у Декларації, необхідно до 01 серпня 2018 року.

 

До уваги платників екологічного податку!

Пологівська ОДПІ звертає увагу платників екологічного податку на застосування коефіцієнта до ставок екологічного податку (далі – коефіцієнт).

Так, відповідно до п. 246.5 ст. 246 Податкового кодексу України від 02.12.2010                          № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) коефіцієнт встановлюється залежно від місця (зони) розміщення відходів у навколишньому природному середовищі, а саме:

► в межах населеного пункту або на відстані менш як 3 км від таких меж застосовується коефіцієнт «3»;

► на відстані від 3 км і більше від меж населеного пункту застосовується коефіцієнт «1».

Платникам екологічного податку слід ретельно визначати відстань від місця розміщення відходів на полігоні твердих побутових відходів до меж населеного пункту і застосовувати відповідну ставку коефіцієнта, щоб уникнути штрафних санкцій.

Звертаємо увагу, що відповідно до п. 123.1 ст. 123 ПКУ у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов’язання платника податків на підставах, визначених пп. 54.3.2 п. 54.3 ст.54 ПКУ,

  • тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов’язання.

При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов’язання з цього податку

  • тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов’язання.

Також, відповідно до ст. 129 ПКУ при нарахуванні суми грошового зобов’язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, – починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов’язання, визначеного ПКУ (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження), нараховується пеня.

 

Реалізація пального: чи може постійне представництво нерезидента зареєструватись платником акцизного податку?

Пологівська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пп. 14.1.193 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010  № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) постійне представництво –  постійне місце діяльності, через яке повністю або частково проводиться господарська діяльність нерезидента в Україні, зокрема: місце управління; філія; офіс; фабрика; майстерня; установка або споруда для розвідки природних ресурсів; шахта, нафтова/газова свердловина, кар’єр чи будь-яке інше місце видобутку природних ресурсів; склад або приміщення, що використовується для доставки товарів, сервер.

Згідно з пп. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 ПКУ платником акцизного податку є особа, яка реалізує пальне – здійснює операції з реалізації пального у розумінні абзацу другого пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.

Для таких осіб ПКУ передбачено обов’язковість реєстрації платником акцизного податку з реалізації пального за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП) до початку здійснення реалізації пального (пп. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 ПКУ)

Враховуючи вищевикладене, до платників акцизного податку з реалізації пального віднесено юридичних осіб та ФОП.

Постіне представництво не є ні юридичною особою, ні ФОП, а отже воно не підлягає реєстрації платником акцизного податку.

 

Порядок відображення у фіскальних чеках сум заокруглень

Пологівська ОДПІ повідомляє, що у зв’язку з прийняттям Правлінням Національного банку України постанови від 15.03.2018 № 25 «Про оптимізацію обігу монет дрібних номіналів» ДФС України надала роз’яснення щодо заокруглення сум реалізованих товарів (наданих послуг) у фіскальних чеках суб’єктами господарювання, які здійснюють готівкові розрахунки за реалізовані товари (надані послуги) або інші операції з готівкою із використанням реєстраторів розрахункових операцій.

Так, відповідно до пункту 5 розділу І Положення про форму і зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13, розрахункові документи, що друкуються РРО, можуть містити додаткові дані про проміжний підрахунок загальної суми за чеком, суму здачі та інші дані, зокрема інформацію, яка визначена технічними вимогами до спеціалізованих реєстраторів розрахункових операцій.

Таким чином, суб’єкти господарювання можуть додатково друкувати у реквізитах розрахункових документів загальну вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах фіскального чеку наступним чином:

► після рядка 7 фіскального чеку перед рядком 8 фіскального чеку додати нові рядки «Загальна вартість придбаних товарів (отриманих послуг) за чеком до заокруглення» та «заокруглена знижка/заокруглена надбавка»;

► в рядку 8 фіскального чеку «СУМА» зазначати «Загальна вартість придбаних товарів (наданих послуг) за чеком після заокруглення». Саме вказана сума вважається сумою розрахунку за відповідним розрахунковим документом.

До підсумку розрахункових операцій z-звіту та х-звіту відповідно до пунктів 15 та 17 Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.2002 № 199 (зі змінами), має потрапляти загальний підсумок розрахункових операцій за реалізовані товари (надані послуги), тобто сума з розрахункових документів після заокруглення.

Приклади.

Заокруглення до збільшення:

Загальна вартість товарів, які указані в чеку, становить 35 грн 49 коп., тоді у рядку «надбавка» вказується – 1 коп., а у рядку «СУМА» зазначається «Загальна вартість придбаних товарів (наданих послуг) за чеком після заокруглення» –35 грн 50 коп.

Заокруглення до зменшення:

Якщо загальна вартість товарів, які указані в чеку, становить 35 грн 44 коп., тоді у рядку «знижка» вказується – 4 коп., а у рядку «СУМА» зазначається «Загальна вартість придбаних товарів (наданих послуг) за чеком після заокруглення» – 35 грн 40 коп.

До підсумку розрахункових операцій z-звіту та х-звіту потрапляє «Загальна вартість придбаних товарів (наданих послуг) за чеком після заокруглення», у наведених прикладах відповідно 35 грн 50 коп. та 35 грн 40 коп.

Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/344481.html

 

Фермерське господарство – «спрощенець» ІV групи не є платником рентної плати за воду

Пологівська ОДПІ нагадує, що відповідно до п. 297.1 ст. 297 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) суб’єкти господарювання – платники єдиного податку ІV групи (сільськогосподарські товаровиробники, які задовольняють умовам, визначеним ст.291 ПКУ), звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання звітності з рентної плати за спеціальне використання води (далі – рентна плата за воду).

Отже, у разі, якщо фермерське господарство є платником єдиного податку ІV групи, то таке господарство не подає звітність з рентної плати за спеціальне використання води та не сплачує рентну плату за воду.

 

Не забудьте повідомити фіскальні органи про зміну прізвища або місця проживання

Пологівська ОДПІ  інформує, що згідно зі ст.67 Конституції України кожен громадянин зобов’язаний сплачувати податки і збори у порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п.70.7 ст.70 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) фізичні особи - платники податків зобов’язані подавати до контролюючих органів відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки платника податків або повідомлення. Відомості про зміну даних подаються платником податку протягом місяця з дня  виникнення  таких змін шляхом подання відповідної заяви за формою № 5ДР до контролюючого органу  за своєю податковою адресою, а  фізична особа, яка не має постійного місця проживання в Україні, – до контролюючого органу за місцем отримання доходів або за місцезнаходженням  іншого об’єкта оподаткування.

Пунктом п.45.1 ст.45 ПКУ передбачено, що платник податків зобов’язаний визначити свою податкову адресу. Податковою адресою платника податків - фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі. Платник податків - фізична особа може мати одну податкову адресу.

 

Чи можливо включити до податкової знижки витрати на лікування?

Пологівська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п.1 розд. ХІХ Податкового кодексу України (далі - ПКУ), платники податку зможуть скористатися правом на податкову знижку по витратах, понесених на користь закладів охорони здоров’я для компенсації вартості платних послуг з лікування такого платника податку або члена сім’ї І ступеня споріднення, у разі набуття чинності закону про загальнообов’язкове державне соціальне медичне страхування.

Станом на 1 січня 2018 року закон про загальнообов’язкове державне соціальне медичне страхування не набув чинності, тому податкова знижка по витратах, понесених платником податку на користь закладів охорони здоров’я для компенсації вартості платних послуг з лікування такого платника податку або члена сім’ї І ступеня споріднення (п.п.166.3.4 п.166.3 ст.166 ПКУ), за наслідками 2017 року платникам не надається.

 

Як звітувати підприємцю після переходу із спрощеної системи оподаткування

Пологівська ОДПІ нагадує, що фізична особа – підприємець, яка протягом І, ІІ або ІІІ кварталів звітного року перейшла із спрощеної системи оподаткування на загальну систему оподаткування або здійснила процедуру державної реєстрації як суб’єкта господарювання та обрала загальну систему оподаткування, подає до контролюючого органу за місцем своєї податкової адреси податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) за результатами звітного кварталу, в якому відбувся перехід на загальну систему оподаткування за звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу та річну податкову декларацію за результатами календарного року.

При цьому, якщо фізична особа – підприємець у IV кварталі звітного року перейшла із спрощеної системи оподаткування на загальну систему оподаткування або здійснила процедуру державної реєстрації як суб’єкта господарювання та обрала загальну систему оподаткування, то вона подає до контролюючого органу за місцем своєї податкової адреси податкову декларацію за звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу, яка прирівнюється до річної податкової декларації.

 

Протягом місяця придбано та продано легковий автомобіль: чи треба звітувати юридичній особі

ДПІ у Новокодацькому районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що відповідно до п. п. 267.1.1 п. 167.1 ст. 267 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до п. п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 ПКУ є об’єктами оподаткування.

Процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автотранспорту встановлена постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 року № 1388 «Про затвердження Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів».

При переході права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом звітного року податок обчислюється попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув право власності на цей об’єкт (п. п. 267.6.5 п. 267.6 ст. 267 ПКУ).

Якщо протягом одного календарного місяця відбулася державна реєстрація придбання та зняття з обліку (продажу) транспортного засобу однією юридичною особою, то для цієї юридичної особи дата початку сплати транспортного податку та дата припинення його обчислення збігаються – початок місяця, у якому набуто та втрачено право власності на об’єкт оподаткування.

Таким чином, для юридичної особи, яка протягом одного календарного місяця придбала у власність легковий автомобіль та продала його, обов’язок подання податкової декларації з транспортного податку та, відповідно, сплати податку не виникає.

 

Антикорупційний сервіс ДФС України «Пульс»

Пологівська ОДПІ нагадує, що з метою недопущення корупційних діянь та інших правопорушень функціонує антикорупційний сервіс ДФС України «Пульс».

Сервіс дозволяє своєчасно реагувати на появу ситуацій, що викликають невдоволення підприємницького середовища і оперативно вирішувати питання, пов'язані з порушенням законних прав людини в органах ДФС України.

Залишити інформацію щодо неправомірних дій та бездіяльності працівників органів ДФС України та інших питань можна, зателефонувавши до Контакт-центру ДФС України за номером  0800-501-007 та обравши відповідний напрямок у меню інтерактивного голосового автовідповідача за напрямками:

(4) - для залишення інформації на сервіс «Пульс»;

(5) - для залишення інформації про особу, стосовно якої проводиться перевірка, щодо поширення на неї заборон відповідно до Закону України «Про очищення влади»;

(6) - для залишення повідомлення  працівниками ДФС України про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» іншою особою ДФС України.

 

Оновлений звіт з ЄСВ вперше подаємо за серпень

З 01 серпня 2018 року набирає чинності наказ Міністерства фінансів України від 15.05.2018 р. № 511, яким викладено у новій редакції Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Новомосковська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області вказує на те, що оновлений звіт з ЄСВ слід подати за серпень не пізніше 20 вересня 2018 року.

 

Чи може ФОП - платник єдиного податку здійснювати зовнішньоекономічну діяльність, в тому числі за межами території України?

Пологівська ОДПІ  інформує, що Згідно із ст. 1 Закону України від 16 квітня 1991 року № 959-XII «Про зовнішньоекономічну діяльність» із змінами та доповненнями (далі – Закон) зовнішньоекономічна діяльність - діяльність суб’єктів господарської діяльності України та іноземних суб’єктів господарської діяльності, побудована на взаємовідносинах між ними, що має місце як на території України, так і за її межами.

Фізичні особи, які мають постійне місце проживання на території України, мають зазначене право здійснювати зовнішньоекономічну діяльність, якщо вони зареєстровані як підприємці згідно з Законом України «Про підприємництво» (ст.5 Закону).

Статтею 4 Закону передбачені види зовнішньоекономічної діяльності, до яких, зокрема, належать експорт та імпорт товарів, капіталів та робочої сили.

Відповідно до п.291.3 ст.291 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ) фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим гл.1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» ПКУ, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.

Пунктом 291.5 ст.291 ПКУ визначені види діяльності, здійснюючи які фізичні особи - підприємці не можуть бути платниками єдиного податку. Платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, у разі здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування, або невідповідності вимогам організаційно-правових форм господарювання - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності або відбулася зміна організаційно-правової форми (пп.5 пп.298.2.3 п.298.2 ст.298 ПКУ).

Враховуючи вищенаведене, фізична особа – підприємець – платник єдиного податку може здійснювати зовнішньоекономічну діяльність як на території України, так і за її межами, за умови, що ним не здійснюються види діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування.

 

Листування з органами державної фіскальної служби через Електронний кабінет інформує.

Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених Податковим кодексом України та нормативно-правовими актами, що прийняті на підставі та на виконання Податкового кодексу України, законами з питань митної справи, в тому числі, шляхом, зокрема подання звернень.

Меню «Листування з ДФС» приватної частини Електронного кабiнету дозволяє надіслати лист (запит тощо) до відповідного органу ДФС. Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням електронного цифрового підпису, отриманого у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів.

Протягом одного робочого дня після надсилання листа до органу ДФС автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДФС, до якого даний запит направлено. Інформацію щодо отримання та реєстрації листів в органі ДФС користувач може переглянути в вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи - у вкладці «Відправлені документи» меню «Вхідні/вихідні документи».

При цьому відповідь на звернення, лист, запит тощо надається контролюючим органом поштою або на електронну адресу, зазначену у зверненні у строки, визначені законодавчими та нормативно-правовими актами, зокрема ст. 20 Закону України «Про звернення громадян» – для надання відповіді на звернення, ст. 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» – для надання відповіді на запит на отримання публічної інформації та ст. 52 Податкового кодексу України – для надання індивідуальної податкової консультації.

 

Святковий або вихідний день: граничний термін реєстрації податкової накладної

Пологівська ОДПІ нагадує, що на дату виникнення податкових зобов’язань платник ПДВ зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений термін.

Реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для розрахунків коригування, складених постачальником до податкової накладної, складеної на отримувача - платника ПДВ, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування отримувачем.

Операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки ЄРПН, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків.

Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочій день, такий день вважається операційним днем.

Тобто, якщо граничний день реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН припадає на святковий чи вихідний день, то такий день вважається операційним, що забезпечує можливість реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування протягом періоду з 8.00 до 20.00.

Зазначена норма передбачена п. 201.1, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України та п. 3 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних», затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 № 1246.

 

Внесок фізичної особи до статутного фонду відображається у формі №1ДФ

Пологівська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пп. 165.1.44 п. 165.1 ст. 165 розділу IV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається сума майнового та немайнового внеску до статутного фонду юридичної особи – емітента корпоративних прав, в обмін на такі корпоративні права.

При цьому, сума такого внеску, відображається у формі №1ДФ за ознакою доходу «178».

 

Протягом 60 днів з моменту отримання податкового повідомлення - рішення необхідно сплатити податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Кам`янська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що фізичні особи - власники об’єктів житлової та нежитлової нерухомості у 2018 році сплачують податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2017 рік.

До 1 липня контролюючий орган надіслав платнику податку за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) податкове повідомлення-рішення (далі - ППР) про сплату суми податку та відповідні платіжні реквізити.

Протягом 60 днів з моменту отримання ППР власники нерухомості сплачують податок до бюджету.

Звертаємо увагу, що платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:

об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

права на користування пільгою зі сплати податку;

розміру ставки податку;

нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове ППР. Попереднє ППР вважається скасованим (відкликаним).

 

Самотня мати має право на застосування підвищеної податкової соціальної пільги

Пологівська ОДПІ нагадує, що порядок надання податкових соціальних пільг (далі – ПСП) встановлений ст.169 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Згідно з нормами згаданої статті ПКУ будь-який платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму ПСП у розмірі, що дорівнює 50 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року.

Платник ПДФО, який є одинокою матір’ю (батьком), вдовою (вдівцем) або опікуном, піклувальником, має право на ПСП у розмірі 150 відсотків суми пільги (у 2018 році – 1321,50 грн.), у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років. Про наявність такого права необхідно зазначити у заяві про застосування ПСП, до якої додаються відповідні підтвердні документи.

Отже, самотня мати має право на застосування ПСП у розмірі 150 відсотків суми пільги, яка визначена п.п.169.1.1 п.169.1 ст.169 ПКУ, у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років, за умови дотримання процедур, зазначених п.п.169.4.1 п.169.4 ст.169 ПКУ, та наданням відповідних підтверджуючих документів.

 

Пологівська ОДПІ про податкову знижку за навчання

Пологівська ОДПІ повідомляє, що відповідно до змін, внесених Закон України від 21.12.2016 № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» до пп. 166.3.3 п. 166.3 ст. 163 Податкового кодексу України 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника ПДФО за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником ПДФО на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника ПДФО та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

 

Право на податковий кредит

Пологівська ОДПІ нагадує, що відповідно до п. п.14.1.266 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) касовий метод – це метод податкового обліку, за яким дата виникнення податкових зобов’язань визначається як дата зарахування (отримання) коштів на банківський рахунок (у касу) платника податку або дата отримання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) ним товарів (послуг), а дата віднесення сум податку до податкового кредиту визначається як дата списання коштів з банківського рахунку (видачі з каси) платника податку або дата надання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) йому товарів (послуг).

Тобто якщо платник податку придбаває (виготовляє) товари (послуги) та основні фонди, які призначаються для їх використання в операціях, за якими податкові зобов’язання визначаються за касовим методом, то суми податку, сплачені у зв’язку з таким придбанням (виготовленням), до податкового кредиту включаються теж за касовим методом.

За операціями, за якими податкові зобов’язання нараховуються в загальновстановленому порядку відповідно до ст.187 ПКУ, право на податковий кредит виникає за правилами, визначеними ст.198 ПКУ.

Таким чином, при одночасному застосуванні платником ПДВ двох способів обліку податкових зобов’язань, а саме, за касовим методом та за подією, що сталася раніше, а придбані та/або виготовлені ним товари/послуги призначені для часткового використання в операціях, за якими дата виникнення податкових зобов’язань визначається частково за касовим методом, а частково – за подією, що сталася раніше, то право на податковий кредит відповідно виникатиме пропорційно такому призначенню та використанню таких товарів/послуг.

 

Пологівська ОДПІ про доходи, які необхідно оподатковувати

Пологівська ОДПІ звертає увагу підприємців на загальній системі оподаткування щодо формування доходів. Так, відповідно до п. 177.2 ст. 177 Податкового кодексу України, об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та не грошовій формі) i документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи - підприємця.

Враховуючи вищевикладене, до складу загального оподатковуваного доходу зараховується виручка, що надійшла фізичній особі - підприємцю як в грошовій, так і в натуральній формі, а саме:

- виручка у вигляді безготівкових грошових коштів, що надійшли на банківський рахунок чи в готівковій формі безпосередньо підприємцю чи його працівникам на місці здійснення розрахунків (в т.ч. відсотки банку);

- виручка в натуральній (не грошовій формі);

- суми штрафів і пені, отримані від інших суб’єктів підприємництва за договорами цивільно-правового характеру за порушення умов договорів та інші доходи, які пов’язані із здійсненням підприємницької діяльності.

 

Пологівська ОДПІ інформує про обмеження щодо продажу пива, алкогольних напоїв, вин та тютюнових виробів

Обмеження щодо продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів встановлені ст. 15 прим. 3 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями.

Зокрема, забороняється продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів:

1) особами, які не досягли 18 років;

2) особам, які не досягли 18 років;

3) у приміщеннях та на території навчальних закладів, закладів охорони здоров’я, крім ресторанів, що знаходяться на території санаторіїв;

4) у приміщеннях спеціалізованих торговельних організацій, що здійснюють торгівлю товарами дитячого асортименту або спортивними товарами, а також у відповідних відділах (секціях) універсальних торговельних організацій;

5) у закритих спортивних спорудах (крім пива у пластиковій тарі);

6) з торгових автоматів;

7) на полицях самообслуговування (крім тютюнових виробів у блоках та алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових, пива);

8) поштучно (для тютюнових виробів, крім сигар);

9) у споживчих упаковках, що містять менш як 20 сигарет;

10) з рук;

11) у невизначених для цього місцях торгівлі.

Забороняється продаж товарів дитячого асортименту, що імітують тютюнові вироби.

На час проведення масових заходів сільські, селищні та міські ради в межах відповідної адміністративної території можуть заборонити або обмежити продаж пива (крім пива у пластиковій тарі), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та куріння тютюнових виробів.

Продавець пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових або тютюнових виробів зобов’язаний отримати у покупця, який купує пиво (крім безалкогольного), алкогольні напої, слабоалкогольні напої, вина столові або тютюнові вироби, паспорт або інші документи, які підтверджують вік такого покупця, якщо у продавця виникли сумніви щодо досягнення покупцем 18-річного віку.

У разі відмови покупця надати такий документ продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових або тютюнових виробів такій особі забороняється.

При цьому сільські, селищні та міські ради в межах території відповідної адміністративно-територіальної одиниці можуть встановлювати заборону продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) у визначений рішенням таких органів час доби.

 

Пологівська  ОДПІ про оприлюднення додаткових наборів даних у формі відкритих даних

Діяльність Державної фіскальної служби України стає ще більш прозорою.

Звертаємо увагу аналітиків, представників бізнес-середовища, громадськості та ЗМІ, що ДФС, керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» (зі змінами), прийняла рішення про оприлюднення додатково 4-х наборів даних у формі відкритих даних на офіційному веб-порталі ДФС (sfs.gov.ua) на головній сторінці у банері «Відкриті дані» (тестова версія) (sfs.gov.ua/datasets.php?q=) та на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних (data.gov.ua) у розділі «Податки», які не передбачені зазначеною постановою, а саме:

- Інформація щодо кількості іноземних комерційних транспортних засобів, що в’їхали на митну територію України, в розрізі країни реєстрації

- Інформація щодо середнього часу митного оформлення товарів у митних режимах експорту, імпорту, транзиту

- Інформація митниць про кількість доручень правоохоронних органів на проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів комерційного призначення

- Статистична інформація про застосування принципу «єдиного вікна» при здійсненні митного контролю та інших видів державного контролю товарів в розрізі кожного державного органу

Довідково.

Статтею 101 Закону України «Про доступ до публічної інформації» визначено, що публічна інформація у формі відкритих даних - це публічна інформація у форматі, що дозволяє її автоматизоване оброблення електронними засобами, вільний та безоплатний доступ до неї, а також її подальше використання.

Публічна інформація у формі відкритих даних є дозволеною для її подальшого вільного використання та поширення.

Будь-яка особа може вільно копіювати, публікувати, поширювати, використовувати, у тому числі в комерційних цілях, у поєднанні з іншою інформацією або шляхом включення до складу власного продукту, публічну інформацію у формі відкритих даних з обов'язковим посиланням на джерело отримання такої інформації.

 

Пологівська ОДПІ  про оновлення довідника типів об’єктів оподаткування для складання ф. №20-ОПП

26.06.2018 на офіційному порталі ДФСУ у розділі «Довідники» оприлюднено оновлений довідник типів об’єктів оподаткування (станом на 25.06.2018 р.)

Нагадуємо, що Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою №20-ОПП подаються протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.

Формою вказаного повідомлення передбачено заповнення типу об’єкта оподаткування.

 

ГУ ДФС у Запорізькій області інформує:

 

Юліана Козаченко: "Запоріжці сплатили 144 мільйони гривень екологічного податку"

Підприємства Запорізької області у першому півріччі 2018 року сплатили майже 144 мільйони гривень екологічного податку, що на 27,7 мільйона більше, ніж за аналогічний період минулого року (без даних суб'єктів господарювання, які перебувають на обліку в Запорізькому управлінні Офісу великих платників податків ДФС). Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко.

Як підкреслила керівник фіскальної служби регіону, сплачені кошти зараховуються до спецфондів державного і місцевих бюджетів та у подальшому спрямовуються на реалізацію програм поліпшення навколишнього середовища.

З початку року середньомісячні відрахування "екоподатку" склали майже 24 мільйони, це на 6,4 мільйона перевищує щомісячні показники першого півріччя 2017 року.

Найбільші суми забезпечили платники м. Енергодар, Кам'янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – майже 120 мільйонів, Вільнянського, Запорізького та Новомиколаївського районів – 9,3 мільйона, м. Запоріжжя – понад 8,7 мільйона.

 

Юліана Козаченко: "Завдяки заходам "Врожай-2018" місцеві бюджети отримають додатково майже три мільйони гривень"

Офіційне оформлення земельних ділянок, цільове використання землі аграріями та належне оподаткування – дотримання саме цих вимог контролюють фахівці фіскальної служби та місцевих органів влади під час спільних заходів "Врожай-2018".

Як повідомила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, за перше півріччя з виробниками сільськогосподарської продукції була організована роз'яснювальна робота, результатом якої стало додаткове укладання 45 договорів оренди земельних ділянок сільгосппризначення.

Зокрема, 35 підприємств та десятеро підприємців вказали в угодах понад 1,1 тисячі гектара. Після поданої уточнюючої податкової звітності річна сума надходжень орендної плати за земельні ділянки державної власності та єдиного податку четвертої групи складе понад один мільйон гривень.

Крім того, аграрії регіону додатково зареєстрували 887 договорів оренди паїв з громадянами, у яких зазначили площу земель майже 4,3 тисячі гектара. У результаті до бюджетів надійде 1,3 мільйона гривень єдиного податку четвертої групи.

У ході моніторингу використання сільськогосподарських земель фахівці фіскальної служби та інших державних органів виявили шість земельних ділянок загальною площею 609 га, які використовувалися не за цільовим призначенням. Після проведеної роботи орендарі подали уточнюючу звітність, у якій задекларували 204 тисячі гривень орендної плати та 129 тисяч гривень єдиного податку.

– Загальний результат детінізації земельних ділянок у рамках заходів "Врожай-2018" склав майже три мільйони гривень, у тому числі до місцевих бюджетів донараховано близько 1,4 мільйона гривень орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності та 1,6 мільйона гривень єдиного податку від агровиробників, – відзначила Юліана Козаченко.

 

Фіскальна служба долучилась до обговорення проблем запорізького бізнесу

У Запорізькій облдержадміністрації відбулося засідання обласної координаційної ради з питань розвитку підприємництва під керівництвом голови ЗОДА Костянтина Бриля. У заході взяли участь представники фіскальної служби області, Офісу великих платників, підприємці та громадські активісти, які входять до складу координаційної ради.

На засіданні розглядались проблеми реєстрації податкових накладних ПАТ «Запоріжжяобленерго». Члени координаційної ради обговорили можливі шляхи вирішення, враховуючи співпрацю ДФС, обласної влади та керівництва підприємства.

Крім того, присутні розібрали питання прийняття Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю», зокрема особливу увагу приділили ризикам, колізіям та невизначеності.

 

Юліана Козаченко: «Відпочивальники спрямували до місцевих бюджетів Запорізької області понад півмільйона гривень»

Курортні зони та історичні місця Запорізького краю активно приймають гостей. Кошти за проживання у готелях, пансіонатах, базах відпочинку, санаторіях оподатковуються туристичним збором, залишаючи місцевим бюджетам додатковий фінансовий ресурс.

Як зазначила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, усього в Запорізькій області зареєстровано понад півтисячі платників туристичного збору. З початку року вони поповнили бюджети на 530 тисяч гривень, що майже на сто тисяч або на 22 відсотки більше, ніж торік.

Найбільш привабливі місця відпочинку знаходяться у м. Запоріжжя, де сплачено 284 тисячі гривень, м. Бердянськ та м. Приморськ, скарбниці яких отримали 150 тисяч, а також у Якимівському районі, до бюджету якого перераховано понад 55 тисяч.

Нагадаємо, туристичний збір, ставка якого складає від 0,5 до 1% до вартості всього періоду проживання, стовідсотково зараховується до місцевих скарбниць.

Сплачують туристичний збір адміністрації готелів, кемпінгів, мотелів, гуртожитків для приїжджих та інші заклади готельного типу, санаторно-курортні заклади, квартирно-посередницькі організації тощо.

 

Олексій Мужев: "Запорізькі митники видали 1906 сертифікатів для експорту товарів до країн ЄС"

У першому півріччі запорізькі підприємства отримали від Запорізької митниці ДФС 1906 сертифікатів EUR.1 на товари для торгівлі з 28 європейськими країнами. Як повідомив начальник Запорізької митниці ДФС Олексій Мужев, кількість виданих документів на 838 перевищує минулорічну, це свідчить про зростання експортних операцій.

Найбільше сертифікатів оформлено до Німеччини (520), Польщі (330), Чехії (153), Франції (110), Нідерландів (92). Також серед лідерів міжнародних європоставок – Румунія, Іспанія, Литва, Латвія, Швейцарія, до цих країн видано 384 документи. Понад 300 сертифікатів видано до інших країн Європейського союзу та Європейської асоціації вільної торгівлі, зокрема, Болгарії, Австрії, Естонії, Італії, Угорщини, Кіпру, Швеції, Греції, Словаччини, Норвегії. Цього року до географії виданих сертифікатів додалися Великобританія, Данія, Словенія, Хорватія, Чорногорія, Фінляндія.

Зазначимо, сертифікат видається експортерам для пред'явлення при ввезенні на митну територію країн ЄС та ЄАВТ, Чорногорії для підтвердження українського походження товарів при застосуванні преференційних ставок ввізного мита. Цей документ митниці видають безкоштовно. Детально про умови його отримання – на сайті фіскальної служби: http://sfs.gov.ua/baneryi/mitne-oformlennya/subektam-zed/vilna-torgivlya .

 

Олексій Мужев: «Кількість митних процедур, здійснених за принципом "єдиного вікна", зросла у два з половиною рази»

За перше півріччя показники здійснення митних процедур за принципом "єдиного вікна" на запорізьких митницях зросли порівняно з минулорічними у два з половиною рази. Про це повідомив начальник Запорізької митниці ДФС Олексій Мужев.

Усього запорізькі митники оформили 31,3 тисячі декларацій суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, що на 9,4 відсотка більше аналогічного показника 2017 року. При цьому 98,6 відсотка із них оформлено в електронному вигляді.

Як підкреслив керівник митниці, близько 80 відсотків документів на товари оформлено за допомогою "єдиного вікна".

– Взаємодія підприємств Запорізького регіону із митницею та іншими органами державного контролю здійснюється із застосуванням інформаційно-телекомунікаційної системи, яка приймає інформацію, обробляє та автоматично формує відповідні повідомлення для всіх задіяних суб'єктів. Запровадження "єдиного вікна" стало ще одним важливим кроком у сприянні розвитку бізнесу та протидії корупції, – наголосив Олексій Мужев.

Він також відзначив, що цей принцип значно спрощує для підприємств-експортерів та імпортерів умови подання документів до митного оформлення, мінімізує участь посадових осіб у здійсненні державного контролю товарів та скорочує час проходження митних процедур.

 

Юліана Козаченко: "Від плати за землю місцеві скарбниці Запорізької області отримали 482 мільйони"

Запорізькі платники за півроку перерахували до місцевих бюджетів 482 мільйони гривень плати за землю. Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко.

Із загальної суми 426,5 мільйона сплатили понад дев'ять тисяч суб'єктів господарювання-юридичних осіб. Фізичні особи поповнили бюджети на 55,5 мільйона, що на 2,1 мільйона перевищує минулорічні надходження. На обліку територіальних органів ГУ ДФС у Запорізькій області перебуває понад 500 тисяч фізичних осіб – платників земельного податку.

Лідерами зі сплати податку стали землекористувачі м. Запоріжжя – вони сплатили 219,3 мільйона гривень, платники м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів направили до бюджетів 66,6 мільйона, Мелітопольського та Приазовського районів –  41,5 мільйона, Бердянського та Приморського районів – 38,4 мільйона гривень.

  • Плата за землю знаходиться на третьому місці за обсягами надходжень до місцевих бюджетів області. Тому і для фіскальних органів, і для місцевої влади детінізація у сфері земельних відносин є одним з пріоритетних напрямків роботи. Так, у першому півріччі за результатами спільної роботи територіальних органів ГУ ДФС у Запорізькій області, підрозділів Держгеокадастру та Фонду державного майна було додатково залучено до оподаткування 20 суб’єктів господарської діяльності, які за рік мають сплатити 1 мільйон 533 тисячі гривень земельного податку, – зазначила в. о. начальника ГУ ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко.