Звертаючись на гарячу лінію обласного контактного центру, жителі регіону все частіше цікавляться, що робити при виявленні симптомів вірусного захворювання та як діяти, якщо досі не підписано декларації з сімейними лікарями.
По-перше, звичайно, потрібно підписати декларацію з лікарем.
КРОК 1: Завчасно запишіться на прийом до обраного лікаря за телефоном, онлайн або в реєстратурі. Це зекономить час і дозволить уникнути живої черги.
КРОК 2: Візьміть із собою паспорт, ідентифікаційний код і мобільний телефон. Якщо потрібно підписати декларацію для дитини до 14 років, візьміть також свідоцтво про народження дитини.
КРОК 3: Лікар (це також може бути працівник реєстратури або медсестра) введе ваші дані в електронну систему. На мобільний надійде СМС з кодом. Повідомте цей код працівнику закладу.
КРОК 4: З електронної системи роздруковується декларація з вашими даними. Уважно перевірте, чи всі ваші дані правильні. Якщо потрібно, працівник закладу внесе зміни в системі та роздрукує декларацію ще раз. Підпишіть два екземпляри роздрукованої декларації. Один ви забираєте з собою, інший залишається у закладі.
КРОК 5: Працівник закладу підтверджує вашу декларацію електронним підписом і відправляє в електронну систему.
КРОК 6: Вітаємо, тепер ви маєте свого лікаря! Звертайтеся до нього, якщо почуваєтеся погано. Не тягніть до останнього, записуйтеся на прийом завчасно, щоб зекономити власний час. Отримуйте направлення на аналізи, рецепти на «Доступні ліки» та інші медичні послуги.
У нинішніх умовах відвідувати медичний заклад потрібно обережно: уникати скупчення людей, мати засоби захисту (маски, респіратори), постійно дезінфікувати руки. У разі відсутності гострої потреби краще все обговорити з лікарем телефоном.
Якщо у вас симптоми ГРВІ (висока температура, сильний кашель, важко дихати) зателефонуйте та опишіть свій стан лікарю. Обов’язково вкажіть, чи спілкувались ви з людьми, які повернулись з-за кордону або також мали симптоми ГРВІ. Якщо у вас довгий час висока температура – викликайте швидку. Екстрена медична допомога виїжджає тільки на невідкладні випадки. Медичні працівники екстреної допомоги не будуть проводити тест на COVID-19.
Крім цього, по всій Україні з’явились мобільні бригади, які виїжджають на виклик сімейного лікаря, екстреної медичної допомоги та інших медичних працівників до пацієнтів з підозрою на COVID-19 для забору зразків на проведення досліджень у лабораторії. Це значно зменшує мобільність людей, які мають симптоми гострого вірусного захворювання та потребують здачі відповідних аналізів. Таких бригад в Запорізькій області 54.
Також на гарячу лінію надходили питання, що у деяких медичних закладах відмовляються брати зразки для дослідження на коронавірусну хворобу. Про випадки відмови від проведення дослідження на коронавірусну інфекцію, за наявності відповідних симптомів, просимо повідомляти на гарячу лінію. Запорізька обласна гаряча лінія працює цілодобово за номером: 0-800-503-508.
За матеріалами офіційного сайту Запорізької облдержадміністрації