:
Поліція інформує: щоб не стати жертвою шахраїв перевіряйте інформацію
 
Незважаючи на постійну профілактичну роботу, довірливість громадян продовжує грати на руку шахраїв, які задля отримання незаконної наживи, не нехтують нічим. Надійний захист від дій таких злодіїв – Ваша пильність, обережність та інформованість. Тож аби застерегти мешканців району, поліція нагадує громадянам правила, дотримуючись яких ви не дозволите себе ввести в оману.
Найпоширенішими схемами залишаються «Ваш родич у біді» та шахрайства, пов’язані з банківськими операціями.
 
Схема «Ваш родич у біді»
 
Як правило, на телефон жертви надходить дзвінок, яким повідомляється про те, що близька людина абонента потрапила у біду, або затримана поліцією за правопорушення. Можуть називатися різні причини на кшталт: потрапив у лікарню, скоїв ДТП, побив людину, виявили наркотики тощо.
Для вирішення питання потрібні гроші. У стані афекту потерпілі, ладні віддати останнє, щоб врятувати рідну людину. І лише потім вони дізнаються, що ніяких неприємностей у родича не було.
Якщо вам надійшов подібний дзвінок, необхідно негайно зв’язатись з родичем або з тими людьми, які можуть бути поруч із ним, та перевірити отриману інформацію. Якщо телефон родича вимкнений, не панікуйте, наберіть «102» та перевірте дані про «проблеми з законом» у ваших рідних.
 
Банківські шахраї
 
Якщо у вашій слухавці пролунало: «Я – співробітник банку, надайте мені персональні дані вашої картки» – відразу звертайтесь у найближчий відділ поліції.
Ні за яких обставин нікому не повідомляйте персональні дані щодо банківських карток та рахунків! Банки володіють усією необхідною інформацією і телефонувати до вас у них немає потреби.
- якщо вам телефонують нібито працівники банку з проханням надати конфіденційну інформацію, або здійснити якісь маніпуляції на банкоматі – перед вами шахрай. Запитайте, коли і в яке відділення ви можете підійти, щоб вирішити проблему особисто, а не телефоном;
- банки ніколи не проводять ідентифікацію власника картки при вхідному дзвінку – тільки якщо ви самі телефонуєте в банк;
- ніколи не називайте третім особам (в тому числі співробітникам банку, а також знайомим, друзям, родичам, продавцям в магазині) пін-код вашої картки, а також секретні одноразові коди, які надходять смс-повідомленням.
Якщо ви підозрюєте, що відомості по картці потрапили до шахраїв, або вже виявили пропажу коштів, то в першу чергу потрібно заблокувати картку. Якщо мова йде про шахрайство, крім звернення в банк, необхідно написати заяву в поліцію.
 
Якщо ж ви стали жертвами шахраїв - негайно телефонуйте в поліцію за номером «102» або (06165) 2-28-60. За можливості, запам'ятайте зовнішність злочинців та особливі прикмети - це полегшить пошук і допоможе запобігти іншим фактам шахрайства.