:

Податкове законодавство

 

У разі сплати основної суми податкового боргу до 10 червня можна позбутися штрафів та пені

Пологівський сектор організації роботи організаційно – розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області інформує про можливість скасувати штрафи та пеню, які застосовують при виникненні податкового боргу. Вона реалізована Законом України                   від 04 грудня 2020 року №1072-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої корона вірусом                        SARS-CoV-2».

Для цього платнику необхідно:

- подати заяву;

- сплатити до 10 червня 2021 року основну суму податкового боргу;

- не допускати виникнення нових податкових боргів з поточних зобов’язань.

Якщо перелічені умови виконати, то штрафи і пеня, що залишилися несплаченими, спишуть у порядку визначеному для списання безнадійного податкового боргу.

Норма із п.23 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України розповсюджується на всіх платників податків, окрім:

-   великих платників податків;

-   осіб, на яких поширюються судові процедури, визначені Кодексом України з процедур банкрутства;

-   осіб, відносно яких наявні судові рішення, що набрали законної сили, якими розстрочено (відстрочено) стягнення податкового боргу;

-   банків, на які поширюються норми Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб»;

-   осіб, які мають патоковий борг з митних платежів;

-   осіб, які мають заборгованість зі сплати санкцій за порушення законодавства у сфері ЗЕД та пені.

 

Підтримка ФОПів - через відстрочення податкового боргу

Пологівський сектор організації роботи організаційно – розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області нагадує платникам податків про дію Податкового кодексу України (далі – ПКУ) в частині можливостей надання відстрочення сплати податкового боргу для суб’єктів господарювання. Дана норма поширюється на ФОПів та осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність. Тож, якщо  загальна сума податкового боргу виникла станом на 1 грудня  2020 року і не перевищує 6800 гривень, то його можна відстрочити до 29 грудня 2021 року. Відстрочення здійснюється податковим органом за місцем обліку платника податків – фізичної особи за його заявою. При цьому, на суму відстроченого боргу не нараховуються відсотки за користування таким відстроченням. Також на такі відстрочені суми не нараховуються  штрафні санкції і пеня. Проте, у разі несплати податкового боргу до 29 грудня 2021 року, штрафні санкції і пеня нараховуються у загальному порядку згідно з вимогами ПКУ.

 

Повернення готівки через РРО, якщо оплата здійснена через POST-термінал

Пологівська ДПІ ГУ ДПС у Запорізькій області пояснює. Відповідно до п. 1 та п. 2             ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон №265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосування електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані:

- проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО (далі – ПРРО) із створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;

- надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї РРО чи дисплеї пристрою, на якому встановлений ПРРО QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).

Згідно із ст. 2 Закону № 265 розрахункова операція – приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (не надану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Пунктом 1.4 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від  21 січня 2004 року №22 передбачено, що безготівкові розрахунки – це перерахування певної суми коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів коштів, а також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів, унесених ними готівкою в касу банку, на рахунки отримувачів коштів. Ці розрахунки проводяться банком на підставі розрахункових документів на паперових носіях чи в електронному вигляді.

Таким чином, якщо оплата за товар (послуги) здійснювалась у безготівковій формі, то повернення коштів за не отриманий товар (не надану послугу) здійснюється у безготівковій формі через установу банку або у разі готівкової форми розрахунків чи застосування банківської платіжної картки – із застосуванням РРО з оформленням відповідного розрахункового документа, але у випадку використання банківської платіжної картки без видачі готівкових коштів, тобто на розрахунковий рахунок покупця, відкритого у банку.

 

Звітність в електронному вигляді – зручно та швидко!

Пологівська ДПІ ГУ ДПС у Запорізькій області нагадує, що подання податкової звітності в електронному вигляді має багато переваг як для платників податків, так і для податкової служби, а саме:

- уникнення витрачання часу у чергах при поданні звітності, так як її достатньо сформувати в електронному вигляді за допомогою спеціальних програм та передати через мережу Інтернет до податкового органу;

- економію робочого часу, а також власних коштів на придбання бланків звітних документів;

- звітність, надіслана до податкового органу електронною поштою через мережу Інтернет із застосуванням посилених сертифікатів ключів електронного цифрового підпису будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів не потребує дублювання на паперових носіях, а також їх зберігання;

- гарантію автоматичної перевірки підготовлених документів на наявність арифметичних помилок та описок;

- підтвердження доставки звітності (податковий орган висилає квитанцію про отримання податкової декларації каналами телекомунікаційного зв'язку);

- оперативне оновлення форматів подання документів в електронному вигляді телекомунікаційним каналам зв'язку (у разі зміни форм податкових декларацій, інших документів, які є підставою для нарахування і сплати податків, або при введенні нових форм декларацій платник податків автоматично отримує можливість оновлення версій форматів);

- інформацію щодо стану розрахунків стосовно сплати податків та заборгованості перед бюджетом (податковий орган щомісячно висилає повідомлення про наявну заборгованість перед бюджетом);

- конфіденційність інформації;

- оперативність обробки отриманої інформації у податковому органі.

Наголошуємо, що у зв’язку з поширенням коронавірусу, необхідно дотримуватись рекомендацій щодо безпечної дистанції, заходити тільки у захисній масці та дезінфікувати руки. Рекомендуємо використовувати електронні сервіси ДПС для економії власного часу.    

 

Порядок проведення перевірки платників єдиного внеску (в тому числі при ліквідації)

Пологівський сектор організації роботи організаційно – розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє. Відповідно до п. 2 частини першої ст. 13 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями документальні та камеральні перевірки проводяться у порядку, встановленому Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.

Порядок проведення документальних та камеральних перевірок регламентовано главою 8 розд. ІІ ПКУ.

Однією з підстав, яка надає контролюючому органу право на проведення документальної позапланової перевірки, може бути, припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків (п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 глави 8 розд. ІІ ПКУ).

Рішення про проведення документальної позапланової перевірки з підстав, визначених, зокрема п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 глави 8 розд. ІІ ПКУ приймається керівником контролюючого органу (його заступником або уповноваженою особою) та оформлюється наказом (п. 78.4 ст. 78 глави 8 розд. ІІ ПКУ).

Згідно з п. 1 розд. ІV Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 № 1162 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 1162), процедури щодо правильності нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) у зв’язку з припиненням платника ЄВ контролюючим органом розпочинаються та проводяться в разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей): відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр) запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи; відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення про припинення відокремленого підрозділу; судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника єдиного внеску, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів такого платника, зміну мети установи, реорганізацію платника єдиного внеску.

При отриманні одного із зазначених документів (відомостей) контролюючий орган вносить відповідний запис до реєстру страхувальників.

Після отримання від державного реєстратора відповідних відомостей згідно з п. 1 розд. ІV Порядку № 1162 контролюючий орган проводить передбачену законодавством перевірку платника щодо правильності нарахування та сплати ЄВ (п. 2 розд. ІV Порядку № 1162).

 

Для належного спрямування коштів на рахунки

Пологівський сектор організації роботи організаційно – розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області нагадує платникам податків, які подали повідомлення про використання єдиного рахунка, для належного спрямування коштів на єдиний рахунок та подальшого їх перерахування на бюджетні/небюджетні рахунки при оформленні розрахункових документів необхідно дотримуватися вимог розділу ІІ Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» розрахункових документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, платежів на бюджетні рахунки та/або єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на небюджетні рахунки, а також на єдиний рахунок, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 №666, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12.08.2016 за №974/27419 (зі змінами та доповненнями).

Відповідно до п.3 статті 35¹ Податкового кодексу України (далі – ПКУ) під час використання платником єдиного рахунку для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу (заборгованості) з податків і зборів, єдиного внеску платник не має права сплачувати такі кошти на інші бюджетні та небюджетні рахунки.

Наголошуємо, що кошти, які сплачені на інші рахунки платниками, які подали повідомлення про використання єдиного рахунку, вважаються помилково сплаченими грошовими зобов’язаннями та підлягають поверненню у порядку, визначеному статтею                  43 ПКУ.

 

Щоб отримати пільгу зі сплати земельного податку своєчасно подайте заяву!

Відповідно до норм  п. 281. 1 ст. 281 Податкового кодексу України від сплати земельного податку звільняються:

- особи з інвалідністю першої і другої групи;

- фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;

- пенсіонери (за віком);

- ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";

- фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання         у межах граничних норм:

- для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектари;

- для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах - не більш як 0,25 гектара, в селищах - не більш як 0,15 гектара, в містах - не більш як 0,10 гектара;

- для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара;

- для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара;

- для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара.

Від сплати податку звільняються на період дії єдиного податку четвертої групи власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі за умови передачі земельних ділянок та земельних часток (паїв) в оренду платнику єдиного податку четвертої групи.

Якщо фізична особа, визначена у пункті 281.1 цієї статті, станом на 1 січня поточного року має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, площа яких перевищує межі граничних норм, така особа до 1 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження будь-якої земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельних ділянок для застосування пільги (далі - заява про застосування пільги).

Пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з базового податкового (звітного) періоду, в якому подано таку заяву, та діє до початку місяця, що настає за місяцем подання нової заяви про застосування пільги.

У разі подання фізичною особою, яка станом на 1 січня поточного року має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, заяви про застосування пільги після 1 травня поточного року, пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з наступного податкового (звітного) періоду.

Якщо право на пільгу у фізичної особи, яка має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, виникає протягом календарного року та/або фізична особа, визначена у пункті 281.1 цієї статті, набуває право власності на земельну ділянку/земельні ділянки одного виду використання, така особа подає заяву про застосування пільги до контролюючого органу за місцем знаходження будь-якої земельної ділянки протягом 30 календарних днів з дня набуття такого права на пільгу та/або права власності.

Пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з урахуванням вимог пункту 284.2 статті 284 цього Кодексу та діє до початку місяця, що настає за місяцем подання нової заяви про застосування пільги.

У разі недотримання фізичною особою вимог абзацу першого цього пункту пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з наступного податкового (звітного) періоду.

 

Легалізація заробітної плати – актуальне питання сьогодення

Пологівський сектор організації роботи організаційно – розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області інформує. Надзвичайно актуальним питанням сьогодення було і залишається легалізація зайнятості та заробітної плати населення, оскільки саме від величини страхового стажу та розміру офіційної заробітної плати, з якої сплачені внески залежить рівень соціального та пенсійного захисту людини.

Прозора заробітна плата є одним із резервів наповнення бюджету Пенсійного Фонду України, кошти якого витрачаються на фінансування пенсій та грошової допомоги.

Недоліки тіньової заробітної плати, як і тіньової зайнятості не тільки в тому, що бюджет недоодержує кошти, використання найманої праці без оформлення трудових відносин містить в собі багато негативних моментів, і перш за все це втрата страхового стажу для призначення пенсії. Сьогодні працівники не бачать проблем в отриманні «тіньової» заробітної плати, так як до кишені надходять «чисті доходи». Коли вони самі надають згоду працювати на таких умовах, вони самі позбавляють себе соціальних гарантій.

Законом України „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” передбачено, що страховий стаж – це період, протягом якого особа підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню, та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок. Тобто, якщо працівнику нарахована заробітна плата не менше законодавчо встановленого мінімального рівня і з неї сплачено страхові внески до Пенсійного фонду України , то такий місяць повністю враховується в страховий стаж і заробітна плата за цей місяць враховується для обчислення пенсії.

Якщо з якихось причин роботодавець не сплачує внески на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування за своїх найманих працівників (причиною може бути і виплата заробітної плати „в конвертах” без сплати страхових внесків, і нарощування заборгованості як з виплати заробітної плати, так і зі сплати страхових внесків), то періоди, за які не сплачені внески, „випадають” із страхового стажу найманого працівника.

Гарантований рівень мінімальної заробітної плати чимало роботодавців просто ігнорують і змушують робітників працювати на невелику зарплату, часом зовсім не декларуючи оплату їх праці. Бажаючи уникнути зайвих, на їхню думку, витрат, видають працівникам зарплату готівкою. У цьому випадку йдеться про «тіньові» заробітки, з яких не утримуються податки та не здійснюються відрахування до Пенсійного фонду. Мають місце негативні наслідки цього явища і для самого працівника, який позбавляє себе гідної пенсії у майбутньому або ж взагалі права на пенсійне забезпечення. Низька заробітна плата дає низький коефіцієнт заробітку, який враховується при обчисленні пенсії.

 

Скористатись правом на податкову знижку можна до 31 грудня 2021 року

З 1 січня 2021 року триває кампанія декларування доходів, отриманих фізичними особами у 2020 році.

Під час кампанії декларування податкові декларації про майновий стан і доходи подають, зокрема, громадяни для застосування права на податкову знижку.

Для нарахування податкової знижки необхідно до 31 грудня (включно) наступного за звітним податкового року подати до податкового органу річну податкову декларацію про майновий стан і доходи.

Декларація подається за формою, затвердженою наказом МФУ від 02.10.15 №859 (у редакції від 25.04.2019 №177).

У формі декларації передбачено окремий додаток Ф3, в якому здійснюється розрахунок суми податку, на яку зменшується податкове зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб, у зв'язку із використанням права на податкову знижку.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами.

Таким документами можуть бути: квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери, копії договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача).

У зазначених документах обов'язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

Платник податку має право включити до податкової знижки такі витрати:

- частину суми процентів, сплачених таким платником податку за користування іпотечним житловим кредитом, що визначається відповідно до ст. 175 Податкового кодексу;

- суму коштів або вартість майна, перерахованих (переданих) платником податку у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, у розмірі, що не перевищує 4% суми його загального оподатковуваного доходу такого звітного року;

- суму коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім'ї першого ступеня споріднення;

- суму витрат на сплату страхових платежів та пенсійних внесків, сплачених платником податку страховику-резиденту, недержавному пенсійному фонду, банківській установі за договорами довгострокового страхування життя, недержавного пенсійного забезпечення, за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом, а також внесків на банківський пенсійний депозитний рахунок, на пенсійні вклади та рахунки учасників фондів банківського управління як такого платника податку, так і членів його сім'ї першого ступеня споріднення, які не перевищують суму, визначену в абзаці першому п.п. 169.4.1 ст. 169 ПКУ;

- суму витрат платника податку на оплату допоміжних репродуктивних технологій згідно з умовами, встановленими законодавством, але не більше ніж сума, що дорівнює третині доходу у вигляді заробітної плати за звітний податковий рік;

- суму витрат платника податку на оплату вартості державних послуг, пов'язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита;

- суму коштів, сплачених платником податку у зв'язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива.

- суми витрат платника податку на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним.

- суму коштів у вигляді орендної плати за договором оренди житла (квартири, будинку), оформленим відповідно до вимог чинного законодавства, фактично сплачених платником податку, який має статус внутрішньо переміщеної особи. Розмір такої знижки не може перевищувати (у розрахунку на календарний рік) 30 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного (податкового) року.

Зазначена норма передбачена ст. 166 Податкового кодексу України.

Декларацію можливо подати в електронній формі у режимі онлайн через Електронний кабінет платника, вхід до якого здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua  або через офіційний вебпортал ДПС.

 

Про особливостіподання юридичною особою заяви за формою №1-ОПП

Відповідно до п. 66.4 ст. 66 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року                       № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) платники податків – юридичні особи та їх відокремлені підрозділи зобов’язані подати контролюючому органу відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку у 10-денний строк з дня взяття на облік чи виникнення змін у облікових даних платників податків, шляхом подання заяви (для юридичних осіб та відокремлених підрозділів) за формою              № 1-ОПП (далі – заява за ф. № 1-ОПП) з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку».

Взяття на облік за основним місцем обліку (внесення змін до облікових даних) платників податків – юридичних осіб та відокремлених підрозділів юридичних осіб, для яких законом установлені особливості їх державної реєстрації та які не включаються до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР), здійснюється на підставі заяви за ф. № 1-ОПП.

Юридичні особи та їх відокремлені підрозділи, відомості щодо яких містяться в ЄДР подають заяву за ф. № 1-ОПП до контролюючого органу за основним місцем обліку тільки в разі призначення або зміни головного бухгалтера (з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку»).

Юридичні особи та їх відокремлені підрозділи, для яких законом установлені особливості їх державної реєстрації та які не включаються до ЄДР, подають заяву за ф. № 1-ОПП при взятті на облік в контролюючому органу, зміні облікових даних платника та у разі призначення (зміни) головного бухгалтера.

У разі виявлення помилки у попередньо поданій заяві за ф. № 1-ОПП щодо відомостей про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського обліку, платник податків повинен подати заяву за ф. № 1-ОПП з оновленою (виправленою) інформацією щодо такої особи та проставити позначку «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку».

При цьому, заповнюються розділи 1, 2, 4 та 10 заяви за ф. № 1-ОПП та інформація про засновників не подається (примітка до заяви за ф. № 1-ОПП).

При виявленні помилки (крім помилки щодо відомостей про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського обліку) у попередньо поданій заяві за ф. № 1-ОПП платником податків, для якого законом установлені особливості його державної реєстрації та які не включаються до ЄДР, необхідно подати до контролюючого органу за основним місцем обліку оновлену (виправлену) заяву за ф. № 1-ОПП з позначкою «Зміни» та уточнені документи в такому самому порядку, як і при взятті на облік. При цьому, платником податків заповнюються всі розділи заяви за ф. № 1-ОПП.

Заява за ф. № 1-ОПП може бути подана як в паперовій так і в електронній формі.

Подання документів засобами електронного зв’язку в електронній формі здійснюється відповідно до Податкового кодексу України та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 № 261).

 

ГУ ДПС у Запорізькій області

 

 

Запорізькі компанії сплатили 374 мільйони гривень податку на прибуток

З початку року запорізькі підприємства, організації та установи сплатили до державного бюджету 374 мільйони 214 тисяч гривень податку на прибуток. Порівняно з минулим роком компанії і підприємці регіону збільшили відрахування на 95 мільйонів гривень або на 34 відсотки. Про це повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов.

Найбільші платежі за три місяці спрямували суб'єкти господарювання м. Запоріжжя –            257 мільйонів 559 тисяч гривень, мелітопольські і веселівські – 42,5 мільйона, бердянські та приморські – 26 мільйонів, вільнянські та новомиколаївські – 10,4 мільйона, пологівські, більмацькі та розівські –            8,7 мільйона, токмацькі та чернігівські – 7,5 мільйона тощо.

Усього в Запорізькій області нараховується 9 321 платник податку на прибуток.

Нагадаємо, цей податок нараховується платником самостійно на базу оподаткування               – прибуток із джерелом походження як з України, так і за її межами. Базова ставка становить                       18 відсотків, за ставками 15, 6 та 20 процентів оподатковуються пасивні доходи, отримані нерезидентами в Україні.

Підписуйтесь на офіційну сторінку ДПС у Facebook: https://www.facebook.com/TaxUkraine/.

 

Від приймання туристів запорізькі бюджети отримали майже 600 тисяч гривень

За перший квартал до місцевих бюджетів регіону надійшло 587 тисяч гривень туристичного збору.

Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, юридичні особи спрямували 254 тисячі гривень, фізичні особи – 333 тисячі гривень.

Серед лідерів сплати туристичного збору – готельєри м. Запоріжжя, вони направили до міського бюджету 496 тисяч гривень. Бердянські та приморські платники перерахували до скарбниць громад 50 тисяч, якимівські та приазовські – 24 тисячі гривень тощо.

Всього у Запорізькій області нараховується 192 юридичні особи та 400 фізичних осіб-платників туристичного збору.

Нагадаємо, ставки туристичного збору встановлюють органи місцевого самоврядування, зокрема, сільські, селищні, міські ради або ради об'єднаних територіальних громад. Розмір платежу за одну добу розміщення однієї особи не може перевищувати 0,5 відсотка від мінімальної заробітної плати для внутрішнього туризму та 5 відсотків – для в'їзного туризму.

Базою справляння збору є загальна кількість діб тимчасового розміщення у місцях проживання.

 

Податкова заборгованість у Запорізькій області зменшилась на 68 мільйонів

За перший квартал податкові борги запорізьких підприємств і підприємців скорочено на                    68 мільйонів 400 тисяч гривень. Так, до державного бюджету надійшло 34 мільйони 300 тисяч гривень, до місцевих скарбниць – 34 мільйони 100 тисяч гривень. Про це повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов.

Для зменшення недоїмки фахівці податкової служби регіону застосовували комплекс заходів відповідно до вимог Податкового кодексу України. Так, стягнуто платіжними вимогами з рахунків боржників та вилучено готівки на суму 4,6 мільйона гривень. Від підприємств, які знаходяться в процедурах банкрутства, до бюджету надійшло 5,8 мільйона. За рахунок реалізації дебіторської заборгованості скарбниці отримали 1,6 мільйона, від продажу заставного майна – 470 тисяч гривень тощо.

До суду подано 118 позовів про стягнення боргу в сумі 26,7 мільйона гривень. На даний час винесено 60 судових рішень, до бюджету вже надійшло 7,3 мільйона гривень.

Списано безнадійний податковий борг у сумі 248 мільйонів, у тому числі, 210 мільйонів гривень – у зв'язку з ліквідацією боржників.

Заборгованість з єдиного внеску зменшилась на 18 мільйонів і станом на 1 квітня складає                 591 мільйон гривень. Списано боргів з ЄВ майже на 29 мільйонів гривень.

З початку року погашено недоїмку з єдиного внеску у сумі 17,5 мільйона, зокрема, 4 мільйони – через органи Державної виконавчої служби.

Нагадаємо, на сайті Державної податкової служби розміщується інформація про суб'єктів господарювання, які мають податковий борг:

https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/pereliki-/296361.html.

Підписуйтесь на офіційну сторінку ДПС у Facebook: https://www.facebook.com/TaxUkraine.

 

За виграними податковими спорами до бюджетів надійшло понад 16 мільйонів

У першому кварталі судові органи розглянули 452 справи, де однією зі сторін виступала податкова служба Запорізької області.

На користь органів ДПС винесено 247 рішень на суму 302 мільйони гривень, що склало                 54,6 відсотка від кількості справ та 81 відсоток – від суми. На даний час до бюджетів вже надійшло             16 мільйонів 270 тисяч гривень. Відповідно, суб'єкти господарювання виграли 205 справ із сумою              71,6 мільйона гривень.

За позовами до органів ДПС про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень юристи служби відстояли 77 спорів на суму понад 130 мільйонів гривень або 60 відсотків від кількості справ цієї категорії та 82 відсотки – від суми.

У випадках, коли податкова служба позивалася до платників, суди підтримали позицію ДПС у 126 спорах на суму 150,6 мільйона гривень (понад 99 відсотків від кількості справ та суми).

Усього станом на 1 квітня на розгляді в судах перебувало 2,3 тисячі справ на загальну суму               4 мільярди 207 мільйонів.

 

Запоріжці отримали майже 20 тисяч електронних ключів

Із січня по квітень цього року до податкової служби регіону за отриманням електронних ключів звернулися 8492 клієнти. Фахівці підрозділів реєстрації користувачів видали їм майже 20 тисяч кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.

Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, запоріжці отримують електронні ключі від податкової безкоштовно та швидко – процедура займає у середньому 5-10 хвилин. Власники електронних ключів отримують доступ до десятків онлайн-сервісів, які дозволяють дистанційно взаємодіяти не лише з податковою службою, а й з іншими державними органами.

Які саме документи необхідні для отримання кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів та переглянути зразки заповнення заяв можна на сайті Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС: http://acskidd.gov.ua.

Також платники можуть самостійно формувати нові сертифікати ключів. Докладніше про цю послугу – на інформаційному ресурсі: http://acskidd.gov.ua/manage-certificates.