:
 ЗВІТ
Про підсумки роботи зі зверненнями громадян за I півріччя 2018 року

Пологівською державною адміністрацією протягом І півріччя   2018 року здійснювалися заходи щодо забезпечення вимог Закону України «Про звернення громадян» та організації виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», відповідних розпоряджень голови облдержадміністрації та голови райдержадміністрації.

Протягом І півріччя   2018 до райдержадміністрації  надійшло 237 звернень громадян, що на  30 звернень менше у порівнянні з відповідним періодом 2017 року (I півріччя 2017 р.- 267). Із загальної кількості звернень:  189 - письмових, або 79,7% та  48 – усних, або 20,3%.

З урахуванням 2 колективних звернень, що надійшло протягом звітного періоду,  до райдержадміністрації  звернулася  528 осіб, що на 257 більше у порівнянні з аналогічним показником минулого року (I півріччя 2017 р.- 271).

Питома вага письмових звернень, що надійшли  через органи влади вищого рівня у звітному періоді становить 2,1%, їх кількість зменшилась у порівнянні з відповідним періодом минулого року  з 7 звернень до 4 звернень, з них: 

до Верховної Ради України - 1 (2017 р. – 0);

         до Адміністрації Президента України   - 0 ( 2017 р. – 0);

         до Кабінету Міністрів України - 1  ( 2017 р. – 0);

         до облдержадміністрації   - 2 (2017 р. – 7).

         У зверненні до органів  влади вищого рівня громадянами  порушувалися питання стосовно забезпечення безкоштовними ліками та надання грошової допомоги на проведення лікування.

         Серед загальної кількості звернень 98,3% складають заяви (клопотання), 1,7% - скарги.

Як свідчить аналіз надходження звернень громадян за територіальною ознакою найбільше звернень до райдержадміністрації  надійшло від міських жителів 159 або 67,1% від загальної кількості звернень. Від  сільських жителів надійшло 75 звернень, або 31,6%, найбільше звернень було з територій: Пологівської (19), Воскресенської (15), найменше Семенівської (2), Григорівської (1) сільських рад та 3 звернення, або 1,3% надійшли до райдержадміністрації з м. Запоріжжя.

       У своїх зверненнях мешканці району порушували питання щодо призначення субсидій,  порядків переоформлення земельних паїв, оформлення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства, забезпечення водою, ремонту доріг, надання матеріальної допомоги та інші.

       У звітному періоді від вразливих верств населення до райдержадміністрації надійшло 117 звернень, або 49,4%, у тому числі: від учасників війни та інвалідів війни, та бойових дій - 4 звернення, або 1,7%, від учасників АТО  - 51 звернень, або 21,5%, від осіб з інвалідністю I, II, III групи  - 26 звернень, або 11%, від «дітей війни» - 4 звернення, або 1,7%, від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь  - 10 звернень, або 4,2%  та учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС - 22 звернення, або 9,3%.

       Протягом І півріччя 2018 року райдержадміністрацією розглянуто 239 питань, порушених у зверненнях громадян ( у 2017 р. – 280).

Серед основних питань, які порушували мешканці у своїх зверненнях упродовж І півріччя 2018 року,  чільне місце займають: питання соціального захисту населення - 136, або 56,9%,  з питань житлової політики- 13, або 5,4%    комунального господарства - 11 питань, або 4,6%, аграрної політики і земельних відносин - 10, або 4,2%, охорони здоров'я – 7 або 2,9%, сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту – 5 або 2,1%, забезпечення дотримання законності правопорядку  - 4, або 1,7%,  транспорту і зв’язку - 3 або 1,3%, діяльності місцевих органів виконавчої влади 2 або 0,8%.

Із загальної кількості розглянутих звернень 163, або 68,8 %, вирішено позитивно. Пріоритетним для громадян було питання надання адресної грошової допомоги на лікування.

Особлива  увага приділяється вразливим верствам населення. На виконання районної  Програми соціальної підтримки ветеранів війни, праці, інвалідів та інших малозабезпечених громадян «Назустріч людям»  на 2018 – 2020  роки із районного бюджету виділено 100 громадянам адресну грошову допомогу на суму 63700 тис. гривень, а також 31 учасникам АТО надано одноразову матеріальну допомогу на суму 18000 тис. гривень. У стадії розгляду перебуває ще 18 звернень на отримання матеріальної допомоги.

Особисті прийоми громадян протягом звітного періоду здійснювалися керівництвом райдержадміністрації  відповідно до  графіка, затвердженого розпорядженням голови райдержадміністрації від 02.01.2018 № 1 та оприлюдненого на офіційному веб – сайті райдержадміністрації, розміщеного на інформаційному стенді у холі райдержадміністрації.

За звітний період проведено 44 особистих та 41 виїзних прийоми громадян, з них: на територіях 11 сільських рад  та в 30 установах і підприємствах району. На особистих та виїзних прийомах керівництвом райдержадміністрації розглянуто 48 звернень громадян, або 20,3 %. Найбільше громадян побувало на прийомах у голови райдержадміністрації – 18 звернень, або    37,5 %.

На особистих прийомах порушувалися питання  соціального захисту - 24 (50%), комунального  господарства  - 7 (14,6%), аграрної політики і земельних відносин - 7 (14,6%), охорони здоров’я - 3 питання (6,3%),  транспорту та зв’язку - 2 (4,2%), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку - 2 питання (4,2%), сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту праці та заробітної плати – 2 питання (4,2%) та 1 питання праці та заробітної плати (2,15%).

За звітний період проведено 6 «прямих» телефонних зв’язків з населенням, під час  яких зателефонувало 10 осіб.  Від них надійшло 10 питань. На різні за тематикою питання, адресовані керівникам районних служб, громадяни отримали відповіді, рекомендації.  На вирішення 5 питань керівництвом райдержадміністрації давалися доручення відповідним службам. Із розглянутих питань: 3 – задоволено, на 7 - надано роз’яснення в терміни, визначені законодавством.

За І півріччя 2018 року до райдержадміністрації  надійшло для розгляду 58 звернень  громадян з урядової «гарячої лінії», що на  23 звернення менше у порівнянні з відповідним періодом 2017 року - 81  звернення.  Із розглянутих питань: 3 – задоволено,  55 - роз’яснено в терміни визначені чинним законодавством.  За відповідний період до райдержадміністрації  надійшло 9 звернень громадян з  прямої «гарячої» лінії  КУ «Запорізький обласний контактний центр» Запорізької обласної ради (І півріччя 2017 – 2 звернення), а також за звітній період на Телефонну лінію Пологівської райдержадміністрації надійшло 5 звернень. На всі питання надано роз’яснено в терміни, визначені чинним законодавством. Актуальними залишаються соціальні, житлові та земельні питання.

На виконання Указу заплановано та проведено  6 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, на яких заслухано 6 звітів про стан роботи зі зверненнями громадян. Розглянуто 6 звернень громадян.

Таким чином, Пологівською районною державною адміністрацією забезпечено опрацювання та розгляд усіх звернень громадян.

Звернення громадян забезпечують постійний зв’язок між державою та її громадянином, надають можливість через проблеми окремого заявника бачити проблему суспільства в цілому, а реалізація через звернення конституційних прав і свобод є кроком до зміцнення демократичної правової держави. Тому робота зі зверненнями громадян у Пологівській районній державній адміністрації буде й надалі пріоритетною у повсякденній діяльності та спрямованою лише на поліпшення якості розгляду звернень громадян та безумовне виконання вимог законодавства про звернення громадян.