:

Протягом І півріччя 2019 року до райдержадміністрації надійшло 138 звернень громадян, що на 99 звернень менше у порівнянні з відповідним періодом 2018 року (у І півріччі 2018 р.- 237). Із загальної кількості звернень: 92 – письмових, або 66,7% (у І півріччі 2018 р. – 189, або 79,7%) та 46 – усних, або 33,3% (у І півріччі 2018 р. – 48, або 20,3%). В порівнянні з минулим роком відбулося зменшення на 97 - письмових звернень та на 2 – усних звернення.

З урахуванням 3 колективних звернень, що надійшли протягом звітного періоду, до райдержадміністрації звернулося 233 особи, що на 295 менше порівняно з відповідним періодом минулого року ( у І півріччі 2018 р. - 528). За І півріччя 2019 року повторних звернень не надходило.

Серед загальної кількості звернень 94,2% складають заяви (клопотання), 5,8% - скарги.

Як свідчить аналіз надходження звернень громадян за територіальною ознакою найбільше звернень до райдержадміністрації  надійшло від міських жителів 105 або 76% від загальної кількості звернень. Від  сільських жителів надійшло 30 звернень, або 21,7%, найбільше звернень було з територій: Пологівської (5), Інженерненської (5), Григорівської (4), найменше Вербівської та Басанської (1) сільських рад та 3 звернення, або 2,4% були направлені до райдержадміністрації з м. Запоріжжя та Бердянського району Запорізької області.

У своїх зверненнях мешканці району порушували питання щодо призначення субсидій,  порядків переоформлення земельних паїв, оформлення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства, забезпечення водою, ремонту доріг, надання матеріальної допомоги та інші.

У звітному періоді від вразливих верств населення до райдержадміністрації надійшло 57 звернень, або 41,3%, (І півріччя 2018 р. - 117, або 49,4%)  у тому числі: від учасників війни та інвалідів війни, та бойових дій - 3 звернення, або 2,2% (І півріччя 2018 р. - 4 звернення, або 1,7%), від учасників АТО - 32 звернення, або 23,2% (І півріччя 2018 р. - 51 звернення, або 21,5%), від осіб з інвалідністю I, II, III групи  - 19 звернень, або 13,8% (І півріччя 2018 р. - 26 звернень, або 11%),   від «дітей війни» - 1 звернення, або 0,72% (І півріччя 2018 р. – 4 звернення, або 1,7%),  від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь  - 2 звернення, або 1,4% (І півріччя 2018 р. - 10 звернень, або 4,2%) та учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС - 1 звернення, або 0,72%  (І півріччя 2018 р. - 22 звернення, або 9,3%).

  Протягом І півріччя 2019 року райдержадміністрацією розглянуто 140 питань, порушених у зверненнях громадян ( у І півріччі 2018 р. - 239).

Серед основних питань, які порушували мешканці у своїх зверненнях упродовж І півріччя 2019 року,  чільне місце займають: питання соціального захисту населення - 66, або 47,1%, праці та заробітної плати - 10, або 7, 1 %  комунального господарства  - 7 питань, або 5%, житлової політики – 7 питань, або 5%,  транспорту і зв’язку – 6 питань, або 4,3%, сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту - 6, або 4,3%, аграрної політики і земельних відносин - 4, або 2,9% та інші.

Із загальної кількості розглянутих звернень 64, або 46,4 %, вирішено позитивно. Пріоритетним для громадян було питання надання адресної грошової допомоги на лікування.

Особлива увага приділяється вразливим верствам населення. На виконання районної Програми соціальної підтримки ветеранів війни, праці, інвалідів та інших малозабезпечених громадян «Назустріч людям» на 2018 - 2020 роки із районного бюджету виділено адресну грошову допомогу на суму 74 900 гривень, а також  учасникам АТО надано одноразову матеріальну допомогу на суму  15000 гривень.

Протягом І півріччя 2019 року до райдержадміністрації в електронній формі надійшло 2 звернення.

За звітний період  проведено 43 особистих прийоми та 44 виїзні прийоми, з них: на територіях 11 сільських рад  та у 23 установах і підприємствах району. На особистих та виїзних прийомах керівництвом райдержадміністрації розглянуто 46 звернень громадян, або 33,3 %. Найбільше громадян побувало на прийомах у голови райдержадміністрації – 26 звернень, або 56,5 %.

На особистих прийомах порушувалися питання соціального захисту - 17 (36,9%), транспорту та зв’язку - 6 (13,04%), аграрної політики і земельних відносин, комунального господарства, сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту – по 3 питання (19,5%), охорони здоров’я, праці та заробітної плати, житлової політики - по 2 питання (13,02%), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, освіти - по 1 питанню (4,5%) та інші - 6 питань (13,04%).

За звітний період проведено 6 «прямих» телефонних зв’язків з населенням, під час  яких зателефонувало 12 осіб. Від них надійшло 18 питань. На різні за тематикою питання, адресовані керівникам районних служб, громадяни отримали відповіді, рекомендації.  На вирішення 10 питань керівництвом райдержадміністрації давалися доручення відповідним службам. Із розглянутих питань: 1 - задоволено, на 17 - надано роз’яснення в терміни, визначені законодавством.      

За І півріччя 2019 року до райдержадміністрації  надійшло для розгляду 93 звернення громадян з урядової «гарячої лінії». Із розглянутих питань: 91 - роз’яснено в терміни, визначені чинним законодавством,  2 - знаходяться у стані розгляду.

Протягом І півріччя 2019 року до райдержадміністрації  надійшло 14 звернень громадян з  прямої «гарячої» лінії КУ «Запорізький обласний контактний центр» Запорізької обласної ради. На всі питання надано роз’яснено в терміни, визначені чинним законодавством.  

За відповідний період 2019 року на «телефонну лінію» Пологівської районної державної адміністрації зателефонували дві особи, від яких надійшло 3 питання. На всі питання надано роз’яснення в терміни, визначені чинним законодавством.  

Актуальними залишаються соціальні, житлові та земельні питання.

19.12.2018 затверджено графік звітування начальників структурних підрозділів райдержадміністрації, її апарату, органів місцевого самоврядування про стан роботи зі зверненнями громадян у 2019 році.

У І півріччі 2019 року  на засіданнях постійно діючої комісії заплановано та заслухано 5 звітів керівників органів місцевого самоврядування та 2 звіти начальника загального відділу апарату райдержадміністрації.

З метою надання методичної допомоги щодо практики застосування законодавства про звернення громадян та змін, що вносяться до законодавства, обговорення актуальних питань цієї роботи 04.02.2019 відбувся  семінар-навчання  для керівників і працівників структурних підрозділів райдержадміністрації та її апарату, де заслухано питання дотримання вимог чинного законодавства при організації роботи з громадянами в частині забезпечення їх конституційного права на звернення. 01.03.2019 проведено  семінар для міського, сільських голів та секретарів виконкомів місцевих рад, де було  заслухано питання організації роботи із зверненнями громадян в органах місцевого самоврядування. 15.03.2019 проведено семінар-навчання для керівників і працівників структурних підрозділів райдержадміністрації та її апарату, де заслухано питання організації виконання звернень громадян у Пологівській райдержадміністрації. 17.04.2019 проведено семінар для міського, сільських голів та секретарів  виконкомів місцевих рад, де заслухано питання про підсумки роботи із зверненнями громадян в органах місцевого самоврядування за I квартал 2019 року.

Звернення громадян забезпечують постійний зв’язок між державою та її громадянином, надають можливість через проблеми окремого заявника бачити проблему суспільства в цілому, а реалізація через звернення конституційних прав і свобод є кроком до зміцнення демократичної правової держави. Тому робота зі зверненнями громадян у Пологівській районній державній адміністрації буде й надалі пріоритетною у повсякденній діяльності та спрямованою лише на поліпшення якості розгляду звернень громадян та безумовне виконання вимог законодавства про звернення громадян.