:

Протягом  2018 року  до райдержадміністрації  надійшло 397 звернень громадян.  Із загальної кількості звернень:  300 – письмових та  97 – усних.

З урахуванням 7 колективних звернень, що надійшло протягом звітного періоду,  до райдержадміністрації  звернулася  723 особи.

Серед загальної кількості звернень 96,7% складають заяви (клопотання), 3,3% - скарги.

Як свідчить аналіз надходження звернень громадян за територіальною ознакою найбільше звернень до райдержадміністрації  надійшло від міських жителів 262 або 66% від загальної кількості звернень. Від  сільських жителів надійшло 128 звернень, або 32,3%, найбільше звернень було з територій: Пологівської (39), Воскресенської (27), Інженерненської (15), найменше Костянтинівської (1), Григорівської (3) сільських рад та 7 звернень, або 1,7% надійшли до райдержадміністрації з м. Запоріжжя.

У своїх зверненнях мешканці району порушували питання щодо призначення субсидій,  порядків переоформлення земельних паїв, оформлення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства, забезпечення водою, ремонту доріг, надання матеріальної допомоги, компенсації пільг залізничних перевезень, захисту особистих та майнових прав неповнолітніх дітей, відновлення радіомовлення, газопостачання та інші.

У звітному періоді від вразливих верств населення до райдержадміністрації надійшло 226 звернень, або 56,9%, у тому числі: від учасників війни та осіб з інвалідністю внаслідок війни та бойових дій - 4 звернення, або 1%, від учасників АТО  - 129 звернень, або 32,5%, від осіб з інвалідністю I, II, III групи  - 50 звернень, або 12,6%, від «дітей війни» - 5 звернень, або 1,3%, від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь  - 15 звернень, або 3,8% та учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС - 23 звернення, або 5,8%.

Протягом 2018 року райдержадміністрацією розглянуто 401 питання, порушене у зверненнях громадян.

Серед основних питань, які порушували мешканці у своїх зверненнях упродовж  2018 року,  чільне місце займають: питання соціального захисту населення - 275, або 68,6%, комунального господарства - 30 питань, або 7,5%, аграрної політики і земельних відносин - 16, або 4%, сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту – 14 або 3,5 %, охорони здоров'я – 8 або 2%, забезпечення дотримання законності правопорядку  - 6, або 1,5%,  транспорту і зв’язку - 5 або 1,3%,  з питань житлової політики - 2, або 0,5%, праці та заробітної плати - 3 або 0,8% та інші.

Із загальної кількості розглянутих звернень 236, або 62%, вирішено позитивно. Пріоритетним для громадян було питання надання адресної грошової допомоги на лікування та вирішення соціальних проблем.

Особлива  увага приділяється вразливим верствам населення. На виконання районної  Програми соціальної підтримки ветеранів війни, праці, інвалідів та інших малозабезпечених громадян «Назустріч людям»  на 2018 – 2020  роки із районного бюджету виділено 124 громадянам адресну грошову допомогу на суму 80000 гривень, а також 118 учасникам АТО надано одноразову матеріальну допомогу на суму 88950 грн. У стадії розгляду перебуває ще 11 звернень на отримання матеріальної допомоги.

За звітний період проведено 86 особистих та 83 виїзних прийомів громадян, з них: на територіях 12 сільських рад  та в 66 установах і підприємствах району. На особистих та виїзних прийомах керівництвом райдержадміністрації розглянуто 97 звернень громадян, або 24,4 %, у тому числі головою райдержадміністрації – 45 звернень, або 46,4 %.

На особистих прийомах порушувалися питання  соціального захисту - 34 (33,6%), комунального  господарства  - 17 (16,8%), аграрної політики і земельних відносин - 11(10,9%), охорони здоров’я - 4 (3,9%),  забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку - 4 (3,9%), сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту - 3 (2,9%), транспорту та зв’язку - 2 (2,5%), праці та заробітної плати – 2 (2,5%), житлової політики та освіти - по 1 питанню (0,9%). 

«Прямий» телефонний зв’язок при голові райдержадміністрації проводиться кожного третього понеділка місяця. За звітний період проведено 12 «прямих» телефонних зв’язків з населенням, під час  яких зателефонувало 36 осіб. Від них надійшло 38 питань. На різні за тематикою питання, адресовані керівникам районних служб, громадяни отримали відповіді, рекомендації.  На вирішення 23 питань керівництвом райдержадміністрації давалися доручення відповідним службам.  Із розглянутих питань:  6 - задоволено, на 28 - надано роз’яснення в терміни, визначені законодавством, 4 - знаходяться у стані розгляду.

Протягом звітного періоду до райдержадміністрації  надійшло для розгляду 181 звернення  громадян з урядової «гарячої лінії».   За 2018 рік зросла кількість звернень від осіб з інвалідністю та членів багатодітних сімей, одиноких матерів - 33 звернення, учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС - 12 звернень, учасників АТО - 5 звернень. Переважна більшість дзвінків стосується соціальних питань – 93 звернення (оформлення субсидії, виплата соціальної допомоги), 16 - охорони здоров’я, 15 - комунального господарства,  11 - земельних відносин, 7 – захисту прав дітей та інші.  За відповідний період до райдержадміністрації  надійшло 26 звернень громадян з   обласної «гарячої» телефонної лінії, із них 10 звернень надійшло від осіб з інвалідністю та одиноких матерів. Дзвінки стосувались питань забезпечення житлом, охорони здоров’я,  соціального захисту. За звітній період на Телефонну лінію Пологівської райдержадміністрації надійшло 6 звернень. Актуальними залишаються соціальні, житлові та земельні питання. На всі питання надано роз’яснено в терміни, визначені чинним законодавством.

Протягом 2018 року проведено  12 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, на яких заслухано 12 звітів про стан роботи зі зверненнями громадян. Розглянуто 12 звернень громадян: щодо забруднення атмосферного повітря внаслідок опалення сусідом свого будинку соляркою,  колективне звернення щодо відмови у користуванні питною водою мешканцями с. Басань Пологівського району, щодо сприяння у вирішенні спірного питання при відновленні меж земельної ділянки,  щодо скарги на неправомірні дії водія на маршруті Пологи (АС) – Григорівка,  громадян с. Кінські Роздори щодо відновлення водопостачання будинків по вулиці Бердянській, щодо підтоплення домоволодіння дощовими та грунтовими водами, щодо відновлення газопостачання до будинку, щодо з незгоди з розміром призначеної пенсії, щодо сприяння у вирішенні питання влаштування Пологівською сільською радою переходу через водовід, розташований за присадибною ділянкою заявниці та звернення громадян, що надійшли до райдержадміністрації стосовно закриття поштових відділень ПАТ «Укрпошта» на території сіл Григорівка, Семенівка, Шевченкове, Тарасівка.  Питання роз’яснено.    

Звернення громадян забезпечують постійний зв’язок між державою та її громадянином, надають можливість через проблеми окремого заявника бачити проблему суспільства в цілому, а реалізація через звернення конституційних прав і свобод є кроком до зміцнення демократичної правової держави. Тому робота зі зверненнями громадян у Пологівській районній державній адміністрації буде й надалі пріоритетною у повсякденній діяльності та спрямованою лише на поліпшення якості розгляду звернень громадян та безумовне виконання вимог законодавства про звернення громадян.